17. februar 2025

Læringskonsulent med ansvar for udvikling og afholdelse af kompetenceudviklingsforløb om sprogudviklende og ordblindevenlig undervisning til et 3-årigt projekt

Ansøgningsfrist er den 16. marts 2025. Der afholdes samtaler i uge 13.

Vil du være med til at styrke undervisere og fagpersoner i arbejdet med sprogudviklende og ordblindevenlig undervisning? Projektet ’Nye broer til flere faglærte’ søger en læringskonsulent til en toårig ansættelse, hvor du får en central rolle i at udvikle og afholde kompetenceudviklingsforløb.

’Nye broer til flere faglærte’ startede op den 1. august 2024, og er skabt i et tæt og forpligtende samarbejde mellem seks VUC-skoler og to SOSU-skoler i Region Hovedstaden.

Projektet har til formål at udvikle og afprøve nye værktøjer, metoder og forløb, der tiltrækker flere voksne til erhvervsfaglige velfærdsuddannelser – og hjælper dem med at gennemføre deres uddannelse.

Der er fire hovedaktiviteter i projektet:

  1. Udvikling af nyt koncept for tiltrækning af voksne ansøgere til SOSU-uddannelserne
  2. Udvikling af nyt fagligt forum for vejledning på tværs af skoler
  3. Udvikling af EUD/SOSU rettet Dansk som Andetsprog på VUC
  4. Styrkelse af støtte til elever med sproglige udfordringer og/eller læse- og skrivevanskeligheder

Kompetenceudviklingsforløbene er en indsats under projektets hovedaktivitet 4.

Rolle og opgaver

Som læringskonsulent skal du i samarbejde med undervisere på partsskolerne, kollegaer i Sekretariatet og udbyderen af læringsplatformen udvikle kompetenceudviklingsforløbene samt stå for afviklingen af forløbene. Forløbene skal have fagligt fokus på ordblindevenlig undervisning samt sprogudviklende undervisning. Du skal derfor have en bred faglig viden indenfor disse fokusområder.

Forløbene kommer til at foregå som blended learning og har en varighed på 3 dage pr. forløb. Som tovholder på udviklingen af kompetenceudviklingsforløbene skal du skabe engagerende læringsforløb med bl.a. videoer, quizzer og praksisnære redskaber. Samtidig skal du sammen med kollegaerne i Sekretariatet være med til at sikre, at indholdet i forløbene spiller sammen med de øvrige sprogaktiviteter i projektet samt det skolerne gør i forvejen for at understøtte kursister og elever i deres sproglige udvikling.

Der skal afholdes fire kompetenceudviklingsforløb for ca. 340 undervisere og andre fagpersoner i løbet af de to år, og forløbene skal munde ud i ét nyt koncept til opkvalificering af undervisere og andre fagpersoner indenfor henholdsvis ordblindevenlig og sprogudviklende undervisning.

Faglig og pædagogisk ekspertise

Du har dokumenteret erfaring med sprogudviklende og ordblindevenlig undervisning – herunder viden om de kompetencer, underviserne på VUC og SOSU skal besidde – og du har samtidig undervisningserfaring, gerne med undervisning af undervisere og anvendelse af blended learning.

Projektledelse og tværfagligt samarbejde

Du besidder stærke projektledelseskompetencer med erfaring i at drive tværgående projekter. Du trives med at navigere i en kompleks projektvirkelighed med mange interne og eksterne samarbejdspartnere og sikrer, at opgaverne bliver fulgt til dørs.

Systematik, fleksibilitet og eksekvering

Du arbejder systematisk, proaktivt og med stringens, og du er dynamisk nok til at håndtere skiftende opgaver og korte deadlines uden at miste overblikket.

Teamånd og kulturbidrag

Du bidrager aktivt til en arbejdspladskultur præget af dialog, samarbejde og et godt kollegaskab med plads til både alvor og sjov.

Parterne i projektet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle, der kan se sig selv i stillingen til at søge.

Organisering

Projektet er organiseret efter følgende struktur:

  • Styregruppe bestående af ledelsesrepræsentanter fra skolerne med fokus på de overordnede beslutninger ift. projektets udvikling, kvalitet og relevans
  • Projektsekretariat med projektledere, konsulenter, koordinatorer og administrativ medarbejder
  • Koordinerende arbejdsgruppe som er bindeled til parterne
  • Advisory Board med relevante, eksterne aktører og interessenter
  • Øvrige samarbejdspartnere som fx sprogskoler, jobcentre, almene boligforeninger o.a.

Organisatorisk vil du blive tilknyttet projektets sekretariat. Sekretariatet er fysisk placeret på SOSU H i Skelbækgade på Vesterbro i København.

Sekretariatet består af et tværfagligt team, der tilsammen har forskellige funktioner og ansvarsområder i projektets tværgående aktiviteter. Sekretariatet har overordnet til opgave at varetage den daglige drift af projektet samt sikre projektets fremdrift.

Udover de beskrevne opgaver, er det fælles for alle funktioner i Sekretariatet at bidrage ind i sekretariatets daglige drift, herunder at deltage i personaledage, personalemøder, den interne koordinering etc.

Du kan læse mere om projektets fokus og organisering her.

Er det noget for dig? Sådan søger du:

Læg din ansøgning med bilag ind via dette link: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=186745&MediaId=5

Sekretariatet er fysisk placeret på SOSU H i Skelbækgade 1, 1717 København V.

Læs mere om SOSU H her.

Tiltrædelse kan ske hurtigst muligt og senest den 1. maj 2025.

Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og inden for reglerne for EU Socialfondspuljen. Dette er en projektansættelse på fuldtid med udløb den 30. april 2027.

Ansøgningsfrist er den 16. marts 2025. Der afholdes samtaler i uge 13.

Spørgsmål rettes til Stine Brandt Jørgensen, projektchef for ’Nye broer til flere faglærte’ på mail sbj@sosuh.dk eller telefon 25 10 77 98.