Kursistlogin og læringsplatforme

Lær hvordan du bruger Office 365, Ludusweb og Meebok

Som kursist på VUC Lyngby får du et unilogin og et login til vores intranet Office 365. Her på siden kan du lære mere om, hvordan du logger ind og bruger de forskellige læringsplatforme.

Få gensendt din loginkode på sms

Hvis du har mistet din kode til de interne systemet (fx skolens computer og office 365), kan du få tilsendt en ny ved at sende en sms til 25266995 med teksten “kodeord”. Hvis du har mistet din kode til unilogin skal du bruge mitunilogin.dk

For nye kursister: Hjælp til login, undervisningsplatforme og online opstart

Den 11. januar starter undervisningen for AVU og HF. Undervisningen starter denne gang op online på grund af regeringens forlængede coronarestriktioner. Det er vigtigt, at du er studieaktiv og deltager i undervisningen, selvom den er online. Du skal derfor kunne komme på både intra (365), Ludusweb og Teams.

Længere nede på siden (scroll ned) kan du:

  • Læse om hvordan du logger ind og nulstiller kodeord.
  • Se videoguides til fx intra (365), Ludusweb og Teams.

Hvis du har problemer med at logge på skal du FØRST se videoguiden til at logge på 365 og sende en SMS for at nulstille din kode. Hvis du stadig har problemer, kan du skrive til elevsupport@itcn.dk. Husk at skrive dit navn og et mobilnummer, så bliver du ringet op.

Log på og brug læringsplatforme

På VUC Lyngby bruger vi blandt andet Office 365 (intranet), Ludusweb og Meebook. Det er vigtigt at tjekke platformene ofte, da du her vil kunne finde vigtig information om undervisning og eksamen.

For at logge på skolens interne systemer (fx Office 365 og skolens computere) skal du bruge din kursistemail: “unilogin@kursist.vuclyngby.dk”.
For at logge på LudusWeb og Meebook skal du bruge dit unilogin.

Længere nede på siden kan du se videoguides til at logge på og bruge de tre læringsplatforme.

Hvordan får jeg login og koder?

Du kan først logge på de forskellige platforme, når du har fået en sms med unilogin, kursistemail og kode. Den får du tidligst 14 dage før studiestart.

Du kan se et eksempel på SMS’en til højre.

Du skal skifte koden til unilogin hver 3. måned. Vi anbefaler, at du samtidig skifter koden til de interne systemer (office 365 og skolens computere), så du kun skal huske en kode.

Læs mere i denne vejledning til unilogin

SMS med login

Videoguides til Office 365, Ludusweb og Meebook

 

Log på og brug Office 365

Guide til Teams – platform til onlineundervisning

Guide til Ludusweb

Mail, kalender og Onedrive på Office 365

Guide til Meebook

Følg din tilmelding – onlinetilmelding

Hvis du tilmelder dig fag online, vil du få besked på mail, når din ansøgning til et hold bliver godkendt, og du bliver optaget på et hold. Hvis du bliver sat på venteliste, fordi holdet er fyldt, vil det stå i mailen.

Følg din tilmelding – tilmelding i studievejledningen

Hvis du har tilmeldt dig i studievejledningen, kan du følge din tilmelding på Ludusweb. For at logge på Ludusweb skal du bruge din fødselsdato, og det kursistnummer du fik udleveret ved tilmelding.

Sådan ser du status på din tilmelding:

  • Klik på fanen Kursist.
  • I den grå bjælke nederst i billedet kan du se en række faner.
  • Hvis du ikke har betalt endnu, eller hvis din betaling endnu ikke er blevet registreret, står dit hold under Venteliste.
  • Når din betaling er registeret hos os, rykker holdet over under Fremtidige eller Nuværende, hvis holdet allerede er igang. Vær opmærksom på, at der godt kan gå nogle dage, efter du har betalt, før din betaling bliver registreret.
  • Hvis din betaling er blevet registreret, og dit hold stadig står under Venteliste, er det fordi holdet er fyldt op, og du er kommet på venteliste.
  • Du vil kun få plads på holdet, hvis der er en deltager, som ikke dukker op i løbet af den første undervisningsuge.