VUC Business Partner

Kompetenceløft til offentlige
og private virksomheder

Vi kan løfte niveauet i din virksomhed. Læs mere om, hvordan vi kan føre din virksomhed fremad her på siden, og se de specifikke kursusforløb vi udbyder her.

En receptionist sidder foran computeren på et hotel

Hvorfor efteruddannelse?

Der er altid behov for opkvalificering i din virksomhed. Ikke mindst i disse år, hvor der stilles større og større krav til uddannelsesniveau og faglige kompetencer på danske arbejdspladser.

Kompetente og veluddannede medarbejdere løfter arbejdsopgaver mere effektivt og kvalificeret, hvilket er medvirkende til:

  • At mindske sygefravær.
  • At udnytte jeres ressourcer bedre.
  • At sikre en mere kompetent løsning af opgaverne.

Hvorfor VUC Business Partner?

Vi tror på, at vi er de rette til at klæde dine ansatte bedre på, så de kan gribe de nye muligheder, hvor de opstår:

  • Vi har mange års erfaring med uddannelsesrådgivning.
  • Vi skræddersyr kurser til jeres virksomhed.
  • Undervisningen kan foregå på jeres lokation eller som e-learning for at øge effektiviteten. Tidspunkterne tilrettelægges, så det passer bedst ind i jeres travle dagligdag.
  • Vores tilbud er (oftest) gratis for jeres virksomhed og vi hjælper med alt det administrative samt søgning af tilskud.

Vi klarer alt det kedelige

  • Vi står for al administration, koordinering, medarbejderkommunikation og søgning af alle relevante uddannelsestilskud til din virksomhed.
  • Vi kompetenceafdækker og udvikler et talent-warehouse og kompetence-map for dine medarbejdere. Hvad er status lige nu? Hvor er mulighederne og ”hullerne” i forhold til strategien?
  • Vi laver en plan for, hvordan vi mest effektivt og billigst kan lave kompetenceløftet i din virksomhed i forhold til dine målsætninger.
  • Vi tester undervejs og til slut, at vi har skabt de resultater, vi aftalte.

Se processen beskrevet i 7 trin i videoen herunder.

Et uforpligtende møde

Vi kommer gerne på besøg og fortæller mere om, hvad vi kan tilbyde præcis din virksomhed.

Lars Lysdahl
Salgs- og Udviklingschef
lly@vuclyngby.dk
24 84 27 73

Robert Clausen
Uddannelseskonsulent
rcl@vuclyngby.dk
45 11 60 54

Xinxin Gudbjörnsson
Uddannelseskonsulent
xgu@vuclyngby.dk
45 11 42 41

Det kan være svært at tale om…

Vi har stor erfaring med at motivere medarbejderne, så de selv ønsker at deltage i kurserne, og efterfølgende selv ønsker mere efteruddannelse. Som en sidegevinst får du medarbejdere, der får mere selvværd og tør tage mere ansvar.

 

Flere virksomheder oplever, at deres medarbejdere har udfordringer ved at læse, regne og bruge IT i deres arbejde. Det har betydning for, om arbejdsopgaverne bliver løst efter virksomhedens krav.

For medarbejdere med vanskeligheder kan det være svært at fortælle, at de har et problem. De kan være utrygge, da de tror, at de vil miste deres job, hvis de fortæller, at de ikke skriver, læser og regner godt.

VUC Business Partner – facts

#1 på efteruddannelse

VUC sektoren stå for at uddanne mere end 100.000 voksne årligt. Det gør os til Danmarks største inden for efteruddannelse til voksne.

Vi trækker på et stort netværk

Vi udgør et samlet netværk i hele Danmark med 30 VUC’er og 85 afdelinger. Alle med samme aftalte, høje kvalitet i undervisningen.

Et bredt samarbejde

Vi samarbejder også med uddannelsesinstitutionerne Cphbusiness, UNord og TEC. De står for undervisningen, hvis opgaven falder uden for vores kompetenceområde.

Værdi for pengene

Vi er – og vil fortsat være – Danmarks dygtigste, mest rummelige og effektive inden for voksenuddannelse. Vi skaber mest værdi for dine penge.

“Din virksomheds konkurrencekraft er udfordret i en digitaliseret og internationaliseret æra præget af hastige forandringer for kunder, leverandører såvel som dine medarbejdere.” Lars Lysdahl, Salgs- og Udviklingschef